Blogs

snaaien en sleur

Team : Marieke Bach

Resume: Het is een gegeven dat het menselijk systeem zich wil ontwikkelen.
Wanneer men langere tijd geen energie krijgt of plezier ervaart bij het uitvoeren van dagelijkse activiteiten, dan verval je in routinematig gedrag, verveling en sleur. Alles wordt saai!
Het systeem baalt, er valt niets te beleven, niets te ontwikkelen.
Echter die drang om te ontwikkelen wil wel verzadigd worden.
Dit kan zich letterlijk vertalen in een leeg gevoel in de buikholte en wordt ten onrechte ervaren als lichamelijke honger. Wat is dan makkelijker dan te vervallen in snaaien als ‘schijnvulling’.
Echter deze voldoening is maar van korte duur, want het is niet de maag die om voeding vraagt.
Het is de ‘honger’ naar een andere levensinvulling.

Het verschil tussen lichamelijke honger – ‘ontwikkelingshonger’

Hoe kom je erachter van welke type honger er sprake is?
Lichamelijke honger ervaar je als een leeg gevoel rond je navel.
Nuttig je vervolgens een gezonde maaltijd dan verdwijnt deze honger enkele uren.
Ontwikkelingshonger zit hoger en zal slechts kort verdwijnen door voeding.
Je kunt testen of er van deze honger sprake is door te gaan fantaseren over een andere, positieve levensinvulling.
Ga het visualiseren, probeer er contact mee te leggen en je zult zien dat het hongergevoel ter plekke verdwijnt!

Wat levert snaaien op?

Wees je ervan bewust dat snaaien uiteindelijk niets oplevert en focus je bij iedere ‘snaai-aanval’ op activiteiten die jouw nieuwsgierigheid prikkelen en je blij maken.
Beloon jezelf iedere keer door jezelf in de spiegel een blijde lach te geven.
Stel je open voor zelfreflectie zodat inzichten tot stand kunnen komen en blijf niet hangen in belemmerende gedachtes.
Neem de moedige stap om nieuwe uitdagingen aan te gaan en veranderingen daadwerkelijk door te voeren.

Snaaien leer je af door ….

Snaaien kun je afleren door je bewust te worden van jouw snaaimomenten.
Noteer daarvoor gedurende twee weken ieder snaaimoment met daarbij behorende gevoelens en gedachtes.
Met welke activiteiten ben je dan bezig? Hoe beleef je deze activiteiten?
Breng het in kaart en praat erover met jouw sociale contacten of een coach.

Stop daarbij het snaaien rigoureus door de snacks gewoon niet meer in huis te halen, maar koop als vervanging fruit of noten.

Stel jezelf ten doel dat je binnen een bepaalde periode gestopt bent met snaaien en minimaal 3 veranderingen in je dagelijkse activiteiten hebt doorgevoerd. Vier ieder succes!!

Conclusie
Bent u een snaaier? Dan is het tijd voor verandering, tijd voor actie!!

Hulp hierbij nodig?
Stuur dan een mail naar info@mariekebach.nl voor een gratis brainstormsessie!.

 
Per Page
Resultaten 1 - 1 van 1

Copyright 2019 mariekebach.nl - Design by Grafixworld.

Cookies maken het eenvoudiger voor ons om onze diensten te leveren. Met het gebruik van onze diensten geef je ons toestemming om cookies te gebruiken.
OK Weigeren